Wizzcom 3D Productions

 

 

Wizzcom erbjuder en världsunik helhetslösning för Digital Signage i 3D utan glasögon. Med Wizzcoms produkter kan kunder inom bl.a. handeln, upplevelseindustrin och kommersiella fastigheter sprida sina budskap på ett innovativt sätt i ett helt nytt medium. En garanterad wow-faktor som leder till ökad varumärkeskännedom och ökad försäljning. 

Wizzcom grundades 2008 som ett produktionsbolag fokuserat på reklamfilm i 3D, och har under åren gjort cirka 150 produktioner åt välkända varumärken som McDonald's, Svenska Spel, mobiloperatören 3, Chiquita, Porsche, Disney, Vattenfall m.m.

2013 ändrade Wizzcom strategin till att satsa på en mer skalbar affär. Förutom att Wizzcom fortsätter göra filmproduktioner i världsklass, har bolaget idag kompletterat erbjudandet med egenutvecklad mjukvara som tillåter storskaliga nätverk av 3D-film utan glasögon. Denna mjukvara gör det för första gången relevant med Digital Signage i 3D i publika miljöer, vilket även marknadsutvecklingen visar. Bolaget har dessutom exklusiva rättigheter i Norden, Nordamerika och Baltikum att sälja marknadens bästa skärmar för 3D utan glasögon, s.k. autostereoskopisk 3D. 

Wizzcom har idag försäljning i Norden, USA och Dubai/UAE.

Wizzcom hjälpte Chiquita med skärmar och produktion för att skapa en unik 3D-upplevelse på Ica Maxi i Solna. Bananförsäljningen ökade omedelbart med 30 % och stannade vid onormalt höga siffror långt efteråt. 

I Telenors butik på Sergelgatan jämfördes samma filmproduktion i 2D med Wizzcoms 3D-lösning. Mätningen visade att uppmärksamheten ökade radikalt med Wizzcoms produkter, och de människor som stannade upp mer än tre sekunder när de gick förbi butiken ökade med 350 %.