Förlängd teckningstid

Bästa aktieägare,

Styrelsen vill informera om en oförutsedd situation som uppstått i bolaget och som påverkar bolagets likviditet negativt. Bolagets största aktieägare, Stile Ventures AB, har avbrutit att betala på överenskommen betalningsplan i samband med teckningsåtagande i höstens emission.
Det återstår 933 000 kronor för Stile att betala som enligt särskilt låneavtal förföll den 31 januari 2016. Styrelsen har vid upprepade tillfällen haft diskussioner och möten med Stile under senaste månaden men trots detta förblir skulden obetald. Betalningsföreläggande på hela kapitalbeloppet plus förseningsviten har givits in mot Stile och vi har stor förhoppning att vinna framgång. Dock förväntar vi oss att detta kommer ta viss tid eftersom det alltid finns möjligheter att bestrida och förhala på olika sätt. Vi måste därför nu snabbt hitta kortsiktig finansiering på annat sätt som fyller upp den brist vi har. Läget i Bolaget är relativt akut eftersom vi enligt den likviditetsplanering som gjorts har tagit i beräkning Stiles betalning av hela det belopp man tecknat aktier för.

För att åtgärda likviditetssituationen erbjuds ni alla att fortsätta teckna aktier i emissionen som alltså alltjämt är öppen på grund av uppkommen situation, upp till ett belopp om just 933 000 kronor, dvs. totalt 4 665 000 aktier. Priset per aktie är även fortsättningsvis 20 öre men som en extra bonus erbjuder vi en ytterligare aktie gratis för varje fyra aktier ni tecknar. Detta innebär alltså att aktierna i praktiken kostar 16 öre styck. Minimiantalet vi vill att ni tecknar är 100 000 aktier (en aktiepost).
För detta betalar ni totalt 20 000 kronor, som erläggs kontant i samband med teckning. För detta erhåller ni sedan 125 000 aktier (eller multiplar därav), dvs ytterligare 25 000 gratis aktier för varje tecknad aktiepost. Det finns inget maxantal varje person får teckna utan vi tillämpar principen ”först till kvarn”. Erbjudandet hålls öppet tills samtliga aktier tecknats, men stängs preliminärt senast den 30 april. Vi vill gärna hålla erbjudandet inom ägarkretsen så långt det är möjligt eftersom vi tycker att det är en mycket attraktiv möjlighet.

Vi hoppas många av er vill vara med och teckna fler aktier på dessa förmånliga villkor.
Teckningstiden är förlängd till den 30 april.

Ladda gärna ner teckningsanmälan, den ska sedan fyllas i, scannas och mailas till oss. Alternativt kan originalet postas till bolagets adress, Erik Dahlbergsallén 15, 115 20 Stockholm. Anmälan är bindande.

Har ni några frågor får ni gärna mejla mig på jim@northernwind.se eller ringa på 070–8195924. Ni kan även kontakta Jan Nilstadius på jan@northernwind.se eller på telefon 070-3005020.

Vänligen,
För styrelsen