Erbjudande att investera i Bidnord AB (Publ)

erbjudande till aktieägare i Northern Wind Ventures AB

Nytt år, nya möjligheter! Vi vill bjuda in aktieägare i Northern Wind Ventures att teckna aktier i Bidnord AB, ett högintressant bolag inom Fintech-sektorn.

Nyemissionen är på totalt cirka 6 miljoner kronor och vi har genom andra samarbeten med Bidnord fått möjlighet att rikta erbjudandet exklusivt till våra egna drygt 900 aktieägare under en tid av två veckor innan emissionen öppnas upp för allmänheten och investerare via bredare kanaler. Beroende på utfallet, avser Northern Wind att självt teckna upp till åtta procent av det totala antalet aktier som erbjuds i emissionen.

Vi har följt Bidnord på nära håll under cirka ett år och vi ser här ett teknikföretag med en mycket modern och skalbar plattform som har haft en mycket positiv utveckling av sin verksamhet och tjänsteutbud. Vi bedömer att Bidnord kommer att bli en av de mest tongivande och framgångsrika aktörerna inom digitaliserade tjänster i sina verksamhetsområden. Läs mer i infomationsmaterialet nedan:

Vår rekommendation att vara med och teckna i denna emission förstärks givetvis ytterligare av det faktum att det finns en uttalad plan att börsnotera Bidnord inom 18-24 månader. Bidnord är idag anslutet till NGM Pre-market. Exekverar man sin planerade starka tillväxt både vad gäller försäljning och resultat finns alla förutsättningar för en framgångsrik notering av aktien, såväl på kort som längre sikt.

Välkomna att följa med på en spännande resa!

Styrelse och Ledning